
dijous, 4 de novembre del 2010
‘Mònica al carrer’
Les intervencions artístiques guanyadores, fetes per joves creadors i creadores, s’exposaran a l’estació de metro de Drassanes i el seu entorn a partir del 10 de desembre
A la convocatòria, organitzada per Arts Santa Mònica, l’Agència Catalana de la Joventut i Transports Metropolitans de Barcelona, s’hi van presentar un total de 33 projectes. N’han resultat guanyadors els quatre següents:
• ‘Metro-Harraga’, de l’Associació Cultural la Muga, que reflexiona sobre la immigració il•legal, posant una atenció especial en aquelles persones que provenen del nord d’Àfrica i que han creuat les fronteres en situacions de risc. El Casal dels Infants del Raval col•labora en aquest projecte, implicant joves immigrants i fent-los partícips del procés creatiu mitjançant diversos tallers.
• ‘Be your own souvenir’, del col•lectiu blablabLAB. La proposta trenca la barrera dels rols establerts, intercanviant punts de vista diversos: espectador i performer, artista i turista, observador i objecte. L’usuari es converteix en productor i consumidor del producte artístic a través d’un sistema que el convida a fer d’estàtua humana i el recompensa amb un personalitzat souvenir.
• ‘Ampel Pong’, de Mireia Subirana, és una instal•lació audiovisual interactiva basada en l’antic videojoc PONG, creat per Atari als anys 70. El projecte vol provocar un canvi d’actitud, cap a la socialització i la proximitat, entre vianants que comparteixen un espai i un temps comuns al seu pas per la ciutat. D’una manera lúdica, l’experiència promou la comunicació afectiva i cooperativa.
• ‘Títol de transport’, d’Álvaro Icaza, busca reflexionar a l’entorn de l’ús dels diners públics i dels mecanismes de finançament de la cultura. L’artista proposa assumir multes aplicades per viatjar sense bitllet a la xarxa de TMB, emprant els diners que dóna la convocatòria per a la producció, fent un gir intencionat per tal de tornar aquest capital públic a la ciutadania.
A la convocatòria, organitzada per Arts Santa Mònica, l’Agència Catalana de la Joventut i Transports Metropolitans de Barcelona, s’hi van presentar un total de 33 projectes. N’han resultat guanyadors els quatre següents:
• ‘Metro-Harraga’, de l’Associació Cultural la Muga, que reflexiona sobre la immigració il•legal, posant una atenció especial en aquelles persones que provenen del nord d’Àfrica i que han creuat les fronteres en situacions de risc. El Casal dels Infants del Raval col•labora en aquest projecte, implicant joves immigrants i fent-los partícips del procés creatiu mitjançant diversos tallers.
• ‘Be your own souvenir’, del col•lectiu blablabLAB. La proposta trenca la barrera dels rols establerts, intercanviant punts de vista diversos: espectador i performer, artista i turista, observador i objecte. L’usuari es converteix en productor i consumidor del producte artístic a través d’un sistema que el convida a fer d’estàtua humana i el recompensa amb un personalitzat souvenir.
• ‘Ampel Pong’, de Mireia Subirana, és una instal•lació audiovisual interactiva basada en l’antic videojoc PONG, creat per Atari als anys 70. El projecte vol provocar un canvi d’actitud, cap a la socialització i la proximitat, entre vianants que comparteixen un espai i un temps comuns al seu pas per la ciutat. D’una manera lúdica, l’experiència promou la comunicació afectiva i cooperativa.
• ‘Títol de transport’, d’Álvaro Icaza, busca reflexionar a l’entorn de l’ús dels diners públics i dels mecanismes de finançament de la cultura. L’artista proposa assumir multes aplicades per viatjar sense bitllet a la xarxa de TMB, emprant els diners que dóna la convocatòria per a la producció, fent un gir intencionat per tal de tornar aquest capital públic a la ciutadania.
Xanascat-La Xarxa Nacional d'Albergs Socials de Catalunya

FESTIVAL BARCELONA VISUALSOUND
Un festival per a persones creatives amants de l'audiovisual
Enguany el Festival tindrà lloc del 8 al 18 de febrer de 2011 i atorgarà premis del jurat i del públic en cadascuna de les categories, apart de dos premis especials: un a la millor producció audiovisual que faci promoció de la ciutat de Barcelona, i l'altre a la millor producció audiovisual realitzada per un/a jove d'entre 12 i 18 anys.
Les categories de la Secció Competició del Festival Barcelona VisualSound 2011 són:
- Animació, Banda sonora original (BSO), Disseny de web, Documental de contingut social, Documental de muntanya-aventura-natura, Ficció, Tràilers falsos, Videoclip, Videocreació, Vídeo publicitari i 2 minuts en 1 dia.
Excepte la categoria 2 minuts en 1 dia, que finalitza el 4 de febrer de 2011, el termini de presentació d'obres és obert fins al 30 de novembre de 2010.
+ info a: www.bcnvisualsound.org
Enguany el Festival tindrà lloc del 8 al 18 de febrer de 2011 i atorgarà premis del jurat i del públic en cadascuna de les categories, apart de dos premis especials: un a la millor producció audiovisual que faci promoció de la ciutat de Barcelona, i l'altre a la millor producció audiovisual realitzada per un/a jove d'entre 12 i 18 anys.
Les categories de la Secció Competició del Festival Barcelona VisualSound 2011 són:
- Animació, Banda sonora original (BSO), Disseny de web, Documental de contingut social, Documental de muntanya-aventura-natura, Ficció, Tràilers falsos, Videoclip, Videocreació, Vídeo publicitari i 2 minuts en 1 dia.
Excepte la categoria 2 minuts en 1 dia, que finalitza el 4 de febrer de 2011, el termini de presentació d'obres és obert fins al 30 de novembre de 2010.
+ info a: www.bcnvisualsound.org
EL CARNET JOVE ET PORTA AL CINEMA
Amb els descomptes importants que ofereix el Carnet Jove, a partir d’ara podreu gaudir del setè art i de valent. I allí on us vingui de gust: ja sigui anant a veure la vostra estrena preferida a les sales, o descarregant-vos a casa la pel•li que sempre heu volgut veure. Els cinèfils i les cinèfiles esteu d’enhorabona!
S’ha posat en marxa la campanya 50 % de descompte en cinema, que permetrà als titulars del Carnet obtenir entrades a meitat de preu en mig miler de sales d’arreu del país. L’oferta és vàlida fins al 15 de gener del 2011. I el descompte es podrà aplicar cada dia de la setmana, festius inclosos.
Com ho veieu? S’apropa l’hivern, o sigui que obriu l’ordinador, feu manteta i sofà, o pantalla gegant i crispetes..., i a gaudir de les millors pel•lícules a preus immillorables!
+ info a: www.carnetjove.cat
S’ha posat en marxa la campanya 50 % de descompte en cinema, que permetrà als titulars del Carnet obtenir entrades a meitat de preu en mig miler de sales d’arreu del país. L’oferta és vàlida fins al 15 de gener del 2011. I el descompte es podrà aplicar cada dia de la setmana, festius inclosos.
Com ho veieu? S’apropa l’hivern, o sigui que obriu l’ordinador, feu manteta i sofà, o pantalla gegant i crispetes..., i a gaudir de les millors pel•lícules a preus immillorables!
+ info a: www.carnetjove.cat
Subscriure's a:
Missatges (Atom)